en viktig investering

Jag tycker att en bra hemsida består av tre utmaningar:
1. att få besökare till hemsidan
2. att få besökaren att vilja stanna kvar och utforska innehållet
3. att få besökaren till en handling t.ex. boka ett möte, göra en intresseanmälan, köpa eller beställa något

få besökare till hemsidan

Ska din nya hemsida skapa fler affärer för ditt företag så ska den också vara sökmotoroptimerad så att dina produkter och tjänster är sökbara och placera sig högt i sökmotorerna.

För att du ska nå framgång med sökmotoroptimeringen av din hemsida måste du först bestämma dig för vad du har för produkter och tjänster, vilka dina kunder är, var kunderna finns och vad de behöver.

Tillsammans gör vi en nutidsanalys och en webbaserad marknadsundersökning som sedan ligger till grund för din nya hemsida.

ditt digitala skyltfönster

Se din nya hemsida som ditt  "digitala skyltfönster".  Den ska  stärka ditt varumärke genom att förmedla känslan av ditt företag, produkter och tjänster. Du har bara tre sekunder på dig att göra intryck på besökaren. Är hemsidan tilltalande och intressant så ökar chansen att besökaren stannar kvar och utforskar innehållet.
 

gör besökaren till kund

Se varje sida på din hemsida som ett potentiellt första intryck   ("skyltfönster"). Finns del olika alternativ för besökaren att välja på? Vad vill DU att besökaren ska göra?

Genom att göra det lätt för besöken att navigera på hemsidan och hitta "klickbara" alternativ med texter som uppmuntrar till aktivitet ökar du chansen att göra besökaren till kund.

vad kostar en hemsida?

Hur mycket din färdiga hemsida kommer att kosta beror på design, hur mycket produkter/tjänster du har att erbjuda, vad du vill vara sökbar på och vilka funktioner hemsidan ska innehålla.

prisexempel hemsida

Hemsida 5 sidor inkl. sökmotoroptimering  7900 kr + moms

I det priset ingår konsultation, grafisk formgivning och ca 2-3 timmar överlämning av hemsidan till dig där vi gemensamt går igenom hur du själv uppdaterar och sköter hemsidan.

Även sökordsanalys och sökoptimering av din hemsida ingår vilket gör att du blir synligare i de organiska söken i sökmotorer så som Google.

Kostnad för webbhotell + domännamn tillkommer 

Vill du ha en hemsida med fler sidor och undersidor så kostar varje extra sida 635 kr + moms och 985 kr + moms
om de ska vara sökmotoroptimerade.

På sidan referenser ser du några av hemsidor jag har gjort.

så här arbetar jag

I den mån det går vill jag helst besöka och intervjua dig som kund för att få känslan för ditt företag och syftet med din nya hemsida. Kan vi inte träffas så gör jag en längre telefonintervju.

Under intervjun förekommer det ofta att vi kommer in i en kreativ process där vi bollar olika idéer, lösningar och till och med affärsutvecklar.

Baserat på vårt samtal och gemensamma beslut om struktur, utseende och funktioner tar jag sedan fram ett första offertförslag.  I priset ingår även en genomgång av verktyget Hemsida24 så du känner dig bekväm och kan ta över administrationen. 

vi skapar hemsida tillsammans

Det har blivit allt vanligare att mina kunder vill vara delaktiga i skapandet av deras nya hemsida.  Vi träffas vid ett par tillfällen och där emellan får du jobba vidare med "hemläxor".  Fördelen med att vi skapar tillsammans är att du bekantar dig med verktyget under arbetets gång och får en djupare förståelse för hur en hemsida fungerar. 

när du behöver hjälp

Hemsida24 har en supporttjänst inkluderad i verktyget. Behöver du hjälp med lite större förändringar, uppdateringa eller nya funktioner på din hemsida så finns jag nästan alltid tillhands för mina kunder.  Jag tar då 700 kr + moms/timme,  minsta debiteringen 30 min.
 

 Här hittar du mig på LinkedIn och min företagssida på Facebook

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.