26 råd för att lyckas med er närvaro i sociala medier

Här kommer en lista på 26 råd för att lyckas med er närvaro i sociala medier så som Twitter, Facebook, Blogg mm. Vad skulle du lägga till på den här listan? Lämna gärna ditt tips med en kommentar nedan. Önskar er alla en riktigt härlig & GLAD PÅSK!

 

Lika självklar som man säger, "Om du bygger det, så kommer de," vi vet alla att bara för att vi bygger en social media närvaro, gör folk inte trolla börjar knacka ner vår dörr.

 

I stället måste vi uppmuntra människor att komma till våra sociala sidor och när de väl är där, vi måste skapa tillräckligt med värde för dem att hänga runt. Och genom dessa upprepade utbyten kan vanliga användare blivit regelbundna besökare och värdefull leder.

 

Förutsättningar för att skapa den absolut bästa närvaro på Twitter, Facebook, LinkedIn och bloggar. Låt oss nu rikta vår uppmärksamhet mot att utnyttja kraften i dessa ansträngningar för generering.

 

1. Tillgångar

Som en del av din marknadsförings plan i sociala medier föreslår jag att företag undersöka sociala medier och online tillgångar för att se vad de kan utnyttja för full sociala medier engagemang. Sju viktiga tillgångar: plats, människor, historier, bilder, video, ljud och ord för att hjälpa oss tycker om att engagera mer fullständigt.

2. Varumärkes meddelande

Användare vill identifiera sig med ett varumärke. Ta tex. Nikes identitet som ett exempel, "Kunderna köper Nike eftersom märket ger dem förtroende att lyckas, ungefär som en effektiv coach ."Vad är ditt varumärkes budskap? Vad bör användarna veta om dig?

3. Övertygande meddelanden

Använd övertygande budskap för hela din kommunikation. Skräddarsydda meddelanden som användarna kan relatera till och som de inte kommer att kunna motstå. Dessa är i allmänhet de meddelanden som talar som riktiga människor och inte marknadsföring spinn.

4. Indelningar

Eftersom det finns en enorm mängd av konkurrenter som slåss om konsumenternas uppmärksamhet i de sociala medierna kommer de företag som kan differentiera sig att utmärka sig och få uppmärksamhet. Skapa anmärkningsvärt innehåll.

5. Etikett

Ta för vana att praktisera god etikett. "Definitivt inte skriva om och bara länka till dina egna saker, sidor, produkter. Istället, bana väg för att främja andra frikostigt. "

6. Feedback

Användare som skriver kommentarer och ställa frågor uppskattar att få feedback. Gör det till en regelbunden vana att ta dig tid att svara.

7. Google

Kom ihåg att sociala medier uppdateringar tex det du skicka via din blogg, Facebook-sida, tweets och YouTube-kanal visas i sökresultat, också. Aktiva sökare söker efter information, och att då led trafik till dina sidor är ett utmärkt sätt sprida ditt varumärke och att nå potentiella kunder.

8. Hjälp en journallist!

Företag letar ofta efter sätt att dela erfarenheter som kan refereras i blogginlägg och artiklar. Du behöver inte vara ett stort företag att ha information som kan leda till en story eller tidningsartikel. Newsdesk är ett bra sätt att sprida information och få hög kvalitet, gratis publicitet för ditt företag. Håll ögonen öppna för andra sätt att sprida information om ditt företag med sociala medier pressmeddelanden.

9. Ikoner

Sociala medier ikoner hjälper användarna dela ditt innehåll och ökar spridning och kännedom om ditt innehåll. Nya fans eller "Gillare" är värdefulla röster som ger förtroende. Gör ditt innehåll lätt att dela på tex facebook, twitter, youtube etc.

10. Glädje

Att uppnå trovärdighet ökar chansen för ditt företag att gå långt. Folk vill göra affärer med företag och personer de kan lita på. Och ibland innebär det att vi måste dela glädje och hjälpa våra vänner att dela vetskap om dem och deras tjänster. Dela och ge med glädje, ju mer får vi tillbaka.

11.Kunskapsutbyte

Dela din kunskap fritt i blogginlägg och facebook. Vissa företag är rädda att de ska ge bort alla sina hemligheter. Din kunskap är en värdefull tillgång, var inte rädd för att dela vad du vet.

12. Spridning

Du kommer att öka dina chanser att bli sedd av fler människor genom att använda en blandning av olika försäljnings och marknadsförings metoder. Här är 7 förslag: sociala medier, e-nyhetsbrev, bloggar, tidningsannons, artikel marknadsföring, fallstudier och online video. Använd en bra blandning av innehåll, eftersom inte alla användare kommer att läsa en fallstudie eller titta på en video online.

13. Övervaka konversationerna

Övervaka samtal om ditt varumärke och konkurrenter. Det finns många verktyg som hjälper dig att hålla reda på vad man talar om i sociala medier. Ju mer du vet, desto mer lyhörd kan du vara och har en chans att svara.

14. Nobodies är de nya Somebodies

En av de mest allvarliga misstag vi kan göra är att missa en potentiell led eftersom vi inte uppfattar företaget eller personen som värdefull. Men "nollor är de nya somebodies i världen av vidöppna kommunikation." Behandla alla med samma uppmärksamhet och respekt.

15. Offline färdigheter

Online kompetens behöver inte vara potentiellt annorlunda än hur vi agerar offline. Varför inte använder våra offline färdigheter och gå ut och "träffa människor, kommunicera och bygga relationer ... vara äkta, spåra samtal och svara på frågor snabbt och grundligt.".

16. Producerar innehåll

Inte nog med att vi måste producera innehåll, vi måste även producera tillräckligt av det. Företagen måste producera tillräckligt med innehåll för sin blogg för att sparka igång tillväxten. Ju fler inlägg man har på en blogg ju med sökmotors indexerad blir den. Mer indexerade sidor på Google översätts även till fler potentiella kunder.

17. Frågor och svar

Sociala medier marknadsförare bör svara på frågor eftersom de är ett bra sätt att skapa din auktoritet, men också för människor att" test "dig."

18. Relationer

Sociala medier är ett växande genererings verktyg eftersom det sänker hindren för försäljning genom att bygga relationer, visa kompetens och var synlig i nätverk så kommer du att nå fler människor än du någonsin kan genom klassiska säljsamtal.

19. Visa upp dina erfarenheter

Ett sätt att attrahera potentiella kunder är att dela dina kunskaper. En enkel sociala medier uppdateringen är vanligtvis inte tillräckligt för att förmedla en fullständig analys på ett ämne. Innefatta kopplingar till dina uppdateringar som utvecklar viktiga idéer. Tänk på att ditt mål är att skapa värde för dina anhängare. Lär dig vad dina fans svara på och vad de inte gör det, och sedan ändra ditt uppdateringar baserat på denna information. "

20. Målgrupper

Olika kundsegment har funnits långt innan sociala medier träffar våra radarskärmar, och för att få en så effektivt utfall som möjligt av dina satsningar i social media är det viktigt att föstå hur dina olika målgrupper tänker och agerar.

En blogg, till exempel, kan ha flera kategorier av ämnen och du har kanske märkt att vissa kategorier tilltalar en viss typ av kunder mer än andra. Och vissa Facebook och Twitter-uppdateringar sprids lättare av vissa användare.

Oavsett hur du segmentet dessa grupper, det är otroligt fördelaktigt att dela in dem i målgrupper och hitta en strategi för hur du kommunicerar dina olika produkter med de olika grupperna.

21.Användbart innehåll

Om vårt innehåll inte stödjer det framgångsrika förverkligandet av våra affärsmål och användarnas Topp mål, då är det ett slöseri med tiden. Kanske bör du även tänka på värdet för användaren och värdet för näringslivet när du planerar din marknadskommunikation.

22. Värde

Det finn de som menar på att det finns tre typer av värden: 1) referenser till användbara, inspirerande eller underhållande innehåll, 2) personliga insikter, observationer eller innehåll, 3) råd och hjälp. En bra mix av innehåll ökar chansen att nå ut till så många personer som möjligt.

23. Word of Mouth

"Word of mouth har varit och fortsätter att vara en av de bästa sätten att generera fler kunder för din verksamhet. Köpare tenderar att lita på sina vänner och det de hör mer än någon annan källa till information. Och eftersom sociala medier tillåter människor att dela sina erfarenheter (både bra och dåliga) med ett brett spektrum av människor, kan det bidra till ökad tillit till företagets produkter och tjänster. "

24. Excellence

Fem mål på sikt för social media kvalitet: samordning av sociala medier verksamhet, engagera dig i din omgivning och interagera målmedvetet, skapa förtroende för din sociala medier verksamhet, skaffa kunskap och förståelse av sociala medier, och skapa meningsfulla och vänskapliga relationer. "

25. Ja attityd

Att vara sympatisk på sociala medier ökar möjligheten för spridning och nya kontakter. Ett sätt att bli omtyckt är att "anta ett ja attityd dvs positiv attityd. Detta innebär att ditt standard svar på människors önskemål är ja" men för att det ska fungera bygger det på antagandet att människor är ärlig och tacksamma.

26. Entusiasm

Entusiasm är smittsamt. Genom att visa den glöd du har för din verksamhet, produkter och tjänster, och genom det innehåll du delar på din sociala medier, kommer användarna vara benägna att vilja stanna kvar, engagera och bygga upp en relation. Nå ut och visa din entusiasm.

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

-

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln